Gå till sidans innehåll

Support för medborgare

Har du frågor om din faktura eller patientavgift? Här listar vi vart du kan vända dig för att få hjälp.

Uteblivet besök och motsätta sig avgift

Har du frågor kring avgift för uteblivet besök eller vill motsätta dig någon annan avgift som vårdenheten debiterat på fakturan? Vänligen kontakta den vårdenhet ärendet gäller. Telefonnumret finns på din faktura i texten intill det aktuella besöket.

Du hittar kontaktuppgifter till vården via tjänsten Hitta vård. 

Sjuk- och serviceresor

Har frågor kring regelverket för sjuk- och serviceresor, inklusive frågor om avgift, destination eller överklagande av resekostnad? Välkommen att kontakta Skånetrafikens kundtjänst på telefonnummer 0771-77 44 33.

På Skånetrafikens webbplats finns mer information om sjukresor.

Övriga fakturafrågor samt frikort, regelverk och tandvårdsstöd 

Har du andra frågor om din faktura och vill till exempel lämna uppgifter för återbetalning? Eller har du funderingar om frikort, högkostnadsskydd, regelverk eller tandvårdsstöd?  

Kontakta Vårdfakturering antingen via supportformulär eller telefon.  

Gällande återbetalning (kreditnota) kan du lämna bankuppgifter så som clearing- och kontonummer via både supportformulär och telefon. I formuläret skriver du dina bankuppgifter i meddelandefältet.  

Senast uppdaterad: 9 februari 2024

Fick du hjälp av informationen på denna sida?