Arbetsgivarintyget ska du lämna till din A-kassa. Arbetsgivarintyget innehåller bland annat:
- anställningstid
- anställningsform
- sysselsättningsgrad
- lön (inklusive OB-tillägg, sjuklön och annan eventuell ersättning)
- eventuellt varför du har slutat
- frånvaro
- vad du är anställd som.
Tänk på att välja den tidsperiod som mottagaren av intyget begär.
Så beställer du
Arbetsgivarintyg beställer du vanligtvis efter avslutad anställning och du gör det på något av nedanstående sätt.
Arbetsgivarintyg kan du beställa via ”Mina sidor” på din A-kassas webbsida. Inne i e-tjänsten ska du ange en e-postadress till arbetsgivaren. Ange adressen: arbetsgivarintyg@skane.se.
Du som inte är ansluten till en A-kassa eller inte har e-legitimation beställer arbetsgivarintyg genom att skicka e-post till arbetsgivarintyg@skane.se.
Om du inte har möjlighet att skicka e-post till oss kan du kontakta gemensam servicefunktion (GSF) på telefonnummer 040-623 90 00.