Kommunikation och varumärke

Region Skånes varumärkesguide ger kunskap, stöd och vägledning om Region Skånes varumärke, och de verktyg som finns tillgängliga.

Varumärket går som en röd tråd genom hela verksamheten. Den löper från organisationens vision till det vi gör och på det sätt vi agerar varje dag. Region Skånes varumärkesguide innehåller en sammanfattning av de viktigaste strategiska riktlinjer som fungerar som stöd för varumärkesarbetet.

Guiden innehåller även visuella riktlinjer samt information om vårt modervarumärke (Region Skåne) och hur det relaterar till våra två dottervarumärken (Skånetrafiken och Skånes universitetssjukhus).

Tack för att du kontaktar oss, vi har tagit emot dina synpunkter

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser.
Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.
Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter