Kommunikation och varumärke
Region Skånes varumärkesguide ger kunskap, stöd och vägledning om Region Skånes varumärke, och de verktyg som finns tillgängliga.

Varumärket går som en röd tråd genom hela verksamheten. Den löper från organisationens vision till det vi gör och på det sätt vi agerar varje dag. Region Skånes varumärkesguide innehåller en sammanfattning av de viktigaste strategiska riktlinjer som fungerar som stöd för varumärkesarbetet.
Guiden innehåller även visuella riktlinjer samt information om vårt modervarumärke (Region Skåne) och hur det relaterar till våra två dottervarumärken (Skånetrafiken och Skånes universitetssjukhus).
Kontakt
-
Annika Hörlén
Varumärkesstrateg- E-post: Annika.Horlen@skane.se
- Telefon: 040-675 32 46
Senast uppdaterad: 1 augusti 2023
Fick du hjälp av informationen på denna sida?