Ansökningsdatum för denna tjänst har gått ut

Strategisk inköpare medicinteknik till Koncerninköp i Malmö

Gör skillnad. Varje dag.

Region Skånes användande av medicinteknisk utrustning utvecklas för att dra nytta av den tekniska utvecklingen som möjliggör allt bättre medicinska resultat. Vi gör också mycket stora investeringar i digitalisering av vården vilket möjliggör tids- och kostnadsbesparing, ökad kvalitet och en bredare plattform för fortsatt utveckling. Den pågående renoveringen och utbyggnaden av sjukhuset i Malmö leder till stora behov av nyanskaffning av medicinteknisk utrustning.

I ovan nämnda arbete spelar Region Skånes övergripande inköpsavdelning - Koncerninköp - en viktig roll i förändringsprocessen liksom för att möjliggöra att ny innovativ teknik kan användas. På Koncerninköp arbetar 55 personer med att driva Region Skånes inköpsaffärer för varor och tjänster. Offentlig upphandling genomgår en snabb utveckling där Region Skåne utmärker sig nationellt vad gäller att anamma och utveckla effektiva metoder. Koncerninköp genomför upphandlingar för sammantaget cirka 7 miljarder kronor per år och utgörs av fyra enheter. Tjänsten finns på Enheten för IT, MT och Lab, vilken utgörs av 17 personer. Enheten består av tre kategoriteam, vilka leds av en kategoriledare.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu två strategiska inköpare av medicinteknisk utrustning och visst förbrukningsmaterial. Du kommer att planera och genomföra kvalificerat inköpsarbete där du under ledning av kategoriledaren bland annat kommer att ansvara för framtagande av olika behovs- och marknadsanalyser, affärsupplägg, ta fram och formulera kategoristrategi och genomföra upphandlingar. Din uppgift är även att utveckla god kännedom om leverantörsmarknaden, kostnadsanalyser, genomföra omfattande förhandlingar, skriva avtal samt ansvara för avtalsförvaltning efter avtalstecknande. Du har även en viktig roll som projektledare för genomföra upphandlingsuppdraget. Du förväntas bidra till en innovativ miljö där vi ständigt söker bättre vägar för att nå våra prioriterade mål.

Du arbetar framförallt tillsammans med representanter från sjukvården och avdelningarna för IT och medicinteknik.

Kvalifikationer

Du ska ha en högskoleutbildning omfattande minst tre års heltidsstudier inom ekonomi, teknik, juridik eller motsvarande där du erhållit god förmåga att förbereda och genomföra analys och att på ett strukturerat och kvalificerat sätt formulera resultat och rapporter. Det är viktigt att du även har god förmåga att presentera ditt resultat och dina mål muntligt. Sökande som saknar efterfrågad utbildning men har tillskansat sig kunskapen ovan på annat sätt måste i ansökan tydligt förklara och exemplifiera hur kompetenskravet har uppnåtts.
Det är ett krav att du behärskar svenska och engelska på mycket god nivå i både tal och skrift då du självständigt hanterar avtalsförhandling och avtalsskrivande på båda språken.
God erfarenhet av MS Office, framförallt Excel och Power point, samt god generell systemvana ser vi som en självklarhet.

Du bör ha god erfarenhet av att arbeta kommersiellt som säljare eller inköpare med avtal för varor och/eller tjänster för det medicintekniska området inom privat eller offentlig verksamhet. Alternativt kan du ha skaffat dig god erfarenhet av området som produktchef eller från en ledande roll med anskaffningsansvar för medicinteknisk utrustning inom en större organisation. Du skall vidare uppvisa en god färdighet i att förhandla samt har du ett stort intresse i att genomföra affärer. Upphandlingsarbetet bedrivs i projektform varför din erfarenhet av arbete som projektledare är meriterande. Erfarenhet av att arbeta enligt lagen om offentlig upphandling är en merit men inget krav för en framgångsrik ansökan.

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad, målfokuserad, en god förhandlare samt har god förmåga att upprätthålla och vidareutveckla relationer med uppdragsgivare, marknadens olika aktörer och övriga intressenter. Vidare är du driven samt har god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor. Du är en problemlösare med ett högt arbetstempo. Du uppskattar att utvecklas och att bidra till dina kollegors utveckling.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Övrigt

Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 800 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.