Miljö och natur
Region Skåne arbetar för att få
en bra miljö och natur i Skåne.
Regionen gör detta tillsammans med andra.
Till exempel kommunerna i Skåne,
Länsstyrelsen, forskare och företag.
Exempel på mål är:
- Gör så fler använder miljövänliga bränslen och el för värme och transporter.
- Gör så jordbruket och skogsbruket kan bli mer miljövänligt och hållbart.
- Gör städerna mer miljövänliga och hållbara.
- Anpassa kusterna eftersom havsnivåerna stiger.
- Gör så fler kan besöka naturen och testa friluftsliv.