1177 Vårdguiden

Var du än bor i Sverige kan du ringa 1177
dygnet runt
och få råd om vård.
Du kan även få råd på webben, på 1177.se.

1177 Vårdguiden på telefon

När du ringer telefonnumret 1177
får du prata med en sjuksköterska.
De svarar på frågor dygnet runt.
De hjälper dig att få rätt vård.
Det kostar som ett vanligt telefonsamtal.

Hörselskadade, döva och tal-handikappade 
kan ringa 1177 via texttelefon.


1177.se - Vårdguiden på telefon

1177 Vårdguiden på webben

På 1177.se kan du:

  • hitta kontakt-uppgifter till vården i Skåne
  • jämföra vårdcentraler
  • hitta råd och information
  • ställa frågor anonymt
    och få svar från en expert
  • läsa om olika sjukdomar,
    undersökningar och behandlingar
  • få information om hälsa och vård,
    och få veta hur vården fungerar i Sverige.

1177.se

1177 Vårdguiden på andra språk

Du kan få en tolk på arabiska och somaliska
för råd om vård, vissa tider.

Vissa delar av webbplatsen 1177.se
finns översatta till andra språk.
1177.se – Other languages

1177 Vårdguiden i Skåne

Det är Sveriges regioner och landsting
som driver 1177 Vårdguiden.
På webbplatsen 1177.se
finns det särskilda sidor för Region Skåne.