Om du inte är nöjd med din tandvårdsbehandling

Är du missnöjd med din tandvård bör du i första hand vända dig direkt till den som utfört tandvården. Du kan även få hjälp från Patientnämnden eller från de olika tandvårdsorganisationernas förtroendenämnder.

Den som har utfört tandvården eller den som är verksamhetsansvarig kan snabbt ge dig svar på dina klagomål eller hjälp med att reda ut eventuella missförstånd.

Du kan klaga både på din behandling och på hur du har blivit bemött. 

Fick du hjälp av informationen på den här sidan?

Här kan du lämna synpunkter på sidans information. Vi läser alla synpunkter, men vi har tyvärr inte möjlighet att svara dig personligen. Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Vad är problemet med sidan?

Tack för ditt meddelande!






När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser.
Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.
Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter